ליצמן צעק על נציג כי"ל: "פושע שרוצה לפגוע בבריאות התושבים בשביל כסף"

שלום בידרמן No Comments on ליצמן צעק על נציג כי"ל: "פושע שרוצה לפגוע בבריאות התושבים בשביל כסף"
22:05
30.04.24
פנחס בן זיו No Comments on ח"כ מילביצקי חושף: "ח"כי הליכוד לא מעודכנים בכלום"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הבריאות קיימה היום דיון בהשפעות אפשריות של הקמת מכרה פוספטים ופעולות כרייה בשדה בריר על תושבי האזור (ערד, כסייפה, אל פורעה ועוד).

הדיון הסוער נפתח בהצהרתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שאמר: "חד משמעית, הדבר מזיק ואסור שיקרה. יש מספיק פתרונות אפשריים. לא אתן ידי לכרייה בשדה בריר, כי עלי לדאוג לתושבי בריאות הדרום". מזכיר מועצת עובדי כי"ל התפרץ לדבריו ואמר: "אתה סוגר לי את המפעל, אז אתה פוגע בבריאות שלי". סגן השר השיב בצעקות: "אתה פושע שרוצה לפגוע בבריאות התושבים בשביל בצע כסף. אותי לא מעניין הכסף, רק הבריאות".

ד"ר לבנה קורדובה מאגף איכות אוויר במשרד להגנת הסביבה: "התוספת של הזיהום מהחלקיקים היא קטנה יותר מכל תוספת של זיהום מכביש ושוות ערך לכל מתקן תעשייתי חדש. לכן אנחנו לא מתנגדים להקמת המכרה". חברי הכנסת דב חנין (הרשימה המשותפת) ומאיר כהן (יש עתיד) הזדעקו למשמע הדברים: "זו לא עמדת המשרד להגנת הסביבה שנשמעה בעבר".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), ציין בדיון כי דו"ח משרד הבריאות אינו מוביל למסקנה כה ברורה ונחרצת של סיכונים, כפי שנציגי משרד הבריאות מתארים. עם זאת, דרש מהנהלת כי"ל להעביר לידי הוועדה דו"חות מקיפים על בדיקות רפואיות שנערכו לעובדי חברת "רותם אמפרט" בעשר השנים האחרונות. כמו כן דרש ממשרדי הממשלה להעביר לו סקירת אפשרויות שונות לכריית פוספטים באזור הנגב. "הכדאיות הכלכלית של כי"ל אינה עולה תמיד בקנה אחד עם הכדאיות הכללית של האזור", אמר. חברי הכנסת אלאלוף וכהן ציינו את מות הוריהם אשר שהו שנים רבות בקרבת פוספטים מסרטן ריאות.

ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו), לשעבר ראש עיריית ערד: "80% מהתושבים יעזבו את ערד אם תאושר הקמת המכרה. התושבים בפאניקה". ראש עיריית ערד הנוכחי, ניסן בן-חמו: "אסור לנו לקחת סיכון. זה לא מפעל ולא כביש, אלה חיי אדם".

המשנה למנכל כי"ל, דני חן: "החברה מחויבת לשמור על בריאות התושבים והעובדים. לא נוותר לעצמנו בעניין הזה. נעמוד בכל תנאי וכל חוק. אין תחלואה עודפת בקרב עובדי "רותם אמפרט" ואין צורך באמצעי הגנה". ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) בתגובה: "זה ניסוי בבני אדם. ההצגה של החברה לפיה כל העובדים יילכו הביתה אם לא תינתן אפשרות כרייה בשדה בריר היא שקרית".



0 תגובות